Veelgestelde vragen

Hoeveel kamers zijn er?

Het hospice telt vijf kamers. Iedere bewoner heeft een eigen kamer met een standaard inrichting die aangevuld kan worden met eigen spullen. Iedere kamer beschikt over eigen sanitaire voorzieningen.

 

Kan ik mijn eigen dossier inzien?

Bij opname krijgt u of uw vertegenwoordiger uitleg over het gebruik van CarenZorgt. U krijgt een inlogcode uitgereikt met de nodige instructies op papier om deze te activeren. Na activatie heeft u toegang tot uw eigen verpleegkundig dossier. U kunt desgewenst zelf overige personen uitnodigen om (gedeeltelijk) inzage te hebben in uw verpleegkundig dossier. 

 

Hoe zit het met bezoek?

In het hospice hanteren we geen bezoektijden. U bent vrij om uw bezoek op ieder tijdstip te ontvangen, mits de overige bewoners hiervan geen hinder ondervinden. 

Ook wat betreft het ontvangen van bezoek hanteren wij de wensen van de bewoner hierin als uitgangspunt.

 

Wie regelt bijvoorbeeld de kapper of de pedicure?

Wij gaan er van uit dat dit in principe taken zijn die een mantelzorger op zich kan nemen. Uw eigen kapper, pedicure, audicien enz. zijn allen welkom. Zo weet u dat de dienstverlening van externe personen aanlsuit op uw wensen, en kunnen wij als verpleegkundig team ons voornamelijk richten op het verlenen van verpleegkundige zorg.

 

Hoe zit het met eten en drinken?

Voor al uw bezoek is er vrij koffie en thee te verkrijgen. Andere dranken kunt u laten meebrengen door uw bezoek en in uw eigen koelkast op de kamer bewaren. De warme maaltijd wordt op maandag, dinsdag en donderdag betrokken van Tafel Thuis. (Een extra maaltijd, bijvoorbeeld voor uw partner of kinderen kan tegen betaling aangevraagd worden.) Op woensdag en vrijdag kookt een kookvrijwilliger een verse maaltijd naar gezamenlijke wens van de bewoners. Op zaterdag wordt de maaltijd verzorgd door Grand Café Willem, onze overburen. Enkele dagen van te voren ontvangt u een twee-gangen keuzemenu. Uw naasten kunnen op zaterdag tegen betaling mee eten en een eigen keuze aangeven op het menu. 
Er kan door mantelzorgers na overleg ook zelf een maaltijd worden bereid in de keuken, mits de keuken niet in gebruik is door onze eigen kookvrijwilligers.

 

Wie doet de was?

Bedden- en linnengoed wordt door het hospice gewassen en verzorgd. Uw persoonlijke was (kleding etc.) wordt in principe niet door ons gedaan. Bij hoge uitzondering kan dit tegen een reële vergoeding door het hospice worden gedaan, uiteraard na overleg.

 

Moet ik de hele dag in het hospice blijven?

Het hospice is een open instelling. Indien uw toestand het toelaat bent u vrij om bijvoorbeeld een ommetje te maken met uw naasten. 

 

Mag er gerookt worden?

Het hospice is rookvrij. In uitzonderlijke gevallen kan hiervan, na overleg en instructie worden afgeweken. U bent dan verplicht om ter voorkoming van brand speciale hulpmiddelen aan te schaffen, welke doorgaans niet vergoed worden door uw ziektekostenverzekering.

 

Kan ik mijn huisdier meenemen?

Ja, in overleg kan dit. Een voorwaarde is dat dit geen overlast geeft voor andere bewoners en dat de naasten zorgen voor het huisdier.

 

Is het mogelijk dat er een presentatie wordt gegeven over het hospice?

Op aanvraag kan er door een verpleegkundige een presentatie bij uw organisatie of vereniging worden gedaan. Ook is het mogelijk een gastles te verzorgen op een zorgopleiding. U kunt hiervoor contact opnemen met het hospice.